دریل ماکیتا تقلبی
نمونه ابزارها و دریل های شارژی تقلبی ماکیتا

یکی دیگر از برندهای معتبری که در سال های اخیر هدف سازنده های ابزار تقلبی قرار گرفته و مدلهای گوناگونی از آن بصورت تقلبی ساخته شده ماکیتاست. سازندگان چینی این ابزار ها از شهرت و اعتبار این سازنده ی با کیفیت سواستفاده کرده و نمونه هایی بسیار مشابه اصلی ولی بدون کیفیت روانه بازار کرده اند. تنوع ابزارهای تقلبی ماکیتا بسیار بالاست و سازنده ها از هیچ تلاشی برای فریب خریدار فروگذاری نکرده اند. در حال حاضر بیش از 20 نوع مختلف فقط از لاین دریل های ماکیتا بصورت تقلبی در بازار موجود است که سعی کرده ایم در این مطلب شما را در تشخیص نمونه اصلی از تقلبی و خرید محصولی اصل یاری کنیم.

توجه داشته باشید که این ابزارهای تقلبی هیچ ارتباطی به ماکیتا ندارند و در واقع نمونه هایی بی نام(No name) و یا تقلبی هستند که کیفیت و کارایی آنها قابل مقایسه با محصولات اصلی ماکیتا نیست . ادعای برخی از فروشندگان درباره ی تحت لیسانس بودن این دریل ها نیز صحت ندارد.

توجه داشته باشید که بیشتر محصولات اصلی ماکیتا که برندی ژاپنی است در کارخانه ی این سازنده در کشور چین ساخته می شود و ساخت چین بودن دلیل تقلبی بودن این محصول نیست . حتی در بسیاری از موارد نمونه های تقلبی از برچسب ساخت ژاپن برای فریب شما استفاده میکنند. البته نمونه های ساخت ژاپن نیز درکشور موجود است که بستگی به مدل محصول ذکر شده دارد.


روش های تشخیص دریل های تقلبی از اصل ماکیتا

محصولات تقلبی ماکیتا
نمونه های دیگر از دریل های تقلبی ماکیتا

در تصاویر بالا سعی کرده ایم نمونه های تقلبی که در بازار یافت میشود را قرار دهیم . این مدل ها همگی تقلبی هستند و اگر قصد خرید دریل اصلی ماکیتا دارید توجه کنید که این محصولات را خریداری نکنید. به طور مثال یکی از محصولات تقلبی ماکیتا (از پایین سمت چپ دومین مورد) با رنگ دیگری با نام دیوالت نیز به فروش میرسد.

یکی از نشانه های محصولات تقلبی ماکیتا برچسبی بودن آرم ماکیتا بر روی جعبه ی این محصولات است که در تصویر بالا میبینید. در مدل های اصلی دارای جعبه ی سخت نشان ماکیتا بصورت برجسته و از جنس پلاستیک است.

یکی دیگر از نشانه های محصولات تقلبی استفاده از مدل هایی است که این سازنده تولید نکرده است. در تصویر بالا نمونه این محصول را میبینید. اگر قصد خرید محصولی از ماکیتا را دارید نام مدل را در اینترنت جستجو کنید و اطمینان پیدا کنید که لینکی از آن محصول در وبسایت ماکیتا یا فروشنده های معتبر خارجی وجود دارد. اگر هیچ لینکی وجود نداشت آن محصول تقلبی است.

محصولات اصلی شارژی ماکیتا محصولات شارژی با ولتاژ های 12 ، 18 و به تازگی 40 ولت تولید میشوند. در محصولات قدیمی تر ماکیتا ولتاژ های 10.8 و 14.4 ولت نیز وجود داشت که دیگر تولید نمیشوند. دریل های شارژی که با ولتاژهای 20 ، 36 یا 88 ولت با نام ماکیتا در بازار وجود دارند تقلبی هستند

یکی دیگر از راه های تشخیص محصولات تقلبی ماکیتا وجود ابزارهای جانبی مانند تعداد زیادی سری پیچ گوشتی. سری مته و ابزارهای دستی مانند انبر دست و پیچ گوشتی و سایر این موارد است. محصولات اصلی ماکیتا معمولا بدون مجموعه ابزار داخل جعبه دریل بفروش میرسند و برای تهیه این محصولات باید بصورت جداگانه هزینه کنید. در واقع سازنده های محصولات کپی برای وسوسه بیشتر خریدار اقدام به اضافه کردن این وسایل جانبی به محصول میکنند. در تصویر پایین نمونه ابزارهای کپی ماکیتا با جعبه ابزار همراه میبینید.

نمونه دریل تقلبی ماکیتا
نمونه ابزار های تقلبی ماکیتا با مجموعه ابزار همراه . مواردی مانند ست پولیش و اره دستی و ست پیچ گوشتی در نمونه اصلی وجود ندارند.

سایر نمونه های تقلبی ماکیتا با جعبه ابزار و مجموعه همراه

نمونه های تقلبی همراه با انبر دست و پیچ گوشتی و ست مته و سایر ابزارها

دریل های تقلبی سری hp1630 ماکیتا

اما یکی از مدل هایی که سازندگان محصولات تقلبی اقدام به کپی مو به موی دریل ماکیتا کرده اند و تشخیص محصول اصلی از تقلبی برای خریدار عادی بسیار مشکل است دریل سیمی مدل hp1630 است. این مدل با نمونه اصلی بسیار مشابه است و تشخیص مدل اصلی از تقلبی بسیار مشکل

دریل تقلبی ماکیتا مدل HP1630

یکی از راه های تشخیص مدل تقلبی در بعضی نمونه ها وجود ابزار دستی و مجموعه مته یا سری پیچ گوشتی در جعبه دریل است. در نمونه اصلی این موارد وجود ندارد. راه دیگر تشخیص بعضی موارد برچسب مشخصات روی محصول است. نمونه اصلی ساخت چین است ولی در بسیار از نمونه های تقلبی عبارت made in japan نوشته شده است. البته در بعضی موارد این تفاوت ها نیز وجود ندارد و تشخیص بسیار دشوار است.

بهترین روش تشخیص اصالت محصول ماکیتا

بهترین راه پیدا کردن نمونه اصلی از تقلبی مانند برند دیوالت استعلام سریال و مدل دستگاه در وبسایت سازنده است. هر محصول ماکیتا سریال نامبر منحصر بفرد خود را داراست که با عضویت در سایت ماکیتا و رجیستر کردن محصول میتوانید اصالت کالا، مدل و گارانتی محصول را مشاهده نمایید. سازندگان محصول تقلبی قادر به ساخت محصولی که در وبسایت ماکیتا ثبت شود نیستند

در پایان یک روش راحت و بی دغدغه برای خرید محصولات اصلی ماکیتا خرید از وبسایت اصل افزار است. مجموعه ما به فروش و عرضه ی محصولات اصلی متعهد است و همه ی محصولات را از طریق نماینده اصلی و بصورت قانونی وارد میکند تا قیمت مناسب و اصالت کالا را تضمین نماید

محصولات اصلی ماکیتا در اصل افزار :