نمونه دریل های تقلبی دیوالت

درحال حاضر در بازار ابزار برقی ایران، ابزار آلات تقلبی به وفور یافت میشود. به خاطر سود بیشتر این محصولات نسبت به نمونه های اصل، بسیاری از فروشندگان به ارائه این محصولات روی آورده اند. هدف اصلی سازندگان محصولات تقلبی، ابزار برقی برند دیوالت است. چون خوشنام ترین برند این بازار دیوالت است و فروش آنها با استفاده از نام این برند راحتتر صورت میگیرد.

باید توجه داشته باشید این محصولات تقلبی بوده و هیچ ارتباطی به برند دیوالت ندارند و این ادعا که “تحت لیسانس” یا “های کپی” یا “ساخته شده در کارخانه دیوالت در چین” هستند خلاف واقع است.

بسیاری از محصولات اصلی دیوالت در کارخانه مادر استنلی بلک اند دکر در چین ساخته میشوند. ولی با تکنولوژی و کیفیتی در حد محصولات امریکایی و سایر سازنده های چینی توانایی ساخت یا کپی برداری مستقیم این محصولات را ندارند. مقایسه دیوالت اصلی با دیوالت تقلبی مانند مقایسه ی گوشی های آیفون اصلی ساخت چین با گوشی های کپی آیفون است که همانطور که میدانید ارتباطی به هم ندارند. پس قدرت و عمر مفید محصول اصلی قابل مقایسه با محصول تقلبی نیست

اما همچنان راههای زیادی برای تشخیص محصول اصلی و تقلبی وجود دارد که در ادامه آنها را مرور میکنیم.

نمونه محصول تقلبی . به شباهت محصول با نمونه اصلی ولی ولتاژ متفاوت دقت کنید.

روش های تشخیص محصول تقلبی

  1. نام محصول: برند دیوالت از فرمت نام گذاری مشخصی در ابزار خود بهره میبرد که معمولا با حرف d آغاز میشود و معمولا محصولات تقلبی با مدل های متفاوت از محصول اصلی نام گذاری میشود. یک راه راحت برای تشخیص این موضوع سرچ کردن نام محصول در گوگل است. چنانچه محصول یاد شده در وبسایت دیوالت یا سایر فروشگاه های معتبر اینترنتی خارجی مانند آمازون یافت نشود، احتمال تقلبی بودن محصول زیاد است.
  2. ولتاژ باطری: تمامی محصولات دیوالت DeWALT با ولتاژهای 12 ، 18 یا 20 عرضه میشوند ، تمامی محصولاتی که ولتاژهای جز این مانند 36 ولت ، 24 ولت، 60 ولت، 21 ولت ، و 28 ولت دارند بدون شک تقلبی هستند .
    یادآور میشویم که ولتاژهای اعلامی محصولات تقلبی غیرواقعی هستند . با بررسی ما حتی قویترین مدل 36 ولت تقلبی نیز دارای ولتاژ واقعی 12 ولت است.
  3. استعلام محصول: تمامی محصولات اصلی دیوالت دارای کد ساخت مخصوص خود هستند که در وب سایت دیوالت قابل استعلام است. چنانچه در اصالت محصولی شک داشتید بهترین کار استعلام کد محصول است. زیرا کد هیچ محصول غیر اصلی ای در وبسایت تایید نمیشود. در سری جدید محصولات دیوالت کد محصول بصورت QR Code در بدنه محصول (معمولا در محل اتصال باطری یا در کنار بدنه) درج شده و براحتی با اسکن کد بوسیله ی تلفن هراه خود به وبسایت سازنده وصل شده و اصالت محصول قابل استعلام است. بهترین روش نیز برای تشخیص همین روش است زیرا غیر قابل جعل و کپی توسط سازنده های متفرقه است

در نهایت یک روش ساده برای خرید محصول اصلی، خرید از وبسایت اصل افزار است که خود را متعهد به ارائه محصولات اصلی میداند

محصولات دیوالت اصلی موجود